A Sant Cugat tenim tres gelateries que vull destacar:
– Maximum a la plaça del monestir
– Joan Pros al carrer Santa Maria i darrere el monestir, al carrer Torre
– La Jijonenca, situada al carrer Major
He provat els mateixos gelats a les tres gelateries, per trobar diferencies. Després, amb el pas dels dies, he anat provant diferents sabors per descobrir noves sensacions i especialitats. Totes aquestes degustacions les he fet acompanyat de la meva filla de quatre anys, una especialista amb la xocolata (a mi no m’entusiasme).
Els gelats més bons de Sant Cugat:
– La gelateria Maximum (http://www.maximum.cat/) forma part d’una empresa de gelats artesans des de 1940, amb gelateries distribuïdes per Sant Cugat, Barcelona, Sabadell, Granollers i Igualada.
Des del meu punt de vista personal, és on fan els millors gelats. Destaquen els de fruita (mandarina, mango, maduixa, …), mascarpone amb melmelada de figues, i molts altres. La meva combinació preferida és sorbet de mandarina amb gelat de ferrero, amb el topping de crocanti per sobre.
Els toppings és un dels factors més destacats de Maximum. La meva experta en xocolata va trobar boníssim el gelat de xocolata de Joan Pros i Maximum, però aquest últim permet posar ossets de gominola per sobre, i va fer decantar la balança 🙂
– La gelateria de Joan Pros (http://www.gelatspros.com/) és la gelateria de “tota la vida” a Sant Cugat. Situada al carrer Santa Maria (des de 1983). No crec que hi hagi algú a Sant Cugat que no la conegui. Entre tots els sabors que he provat, el que trobo més encertat i més bo que el de les altres gelateries és el de crema catalana. Està boníssim. El de xocolata també és molt bo, segons la meva experta 🙂
– La Jijoneca (http://www.jijonenca.es/) és una marca de gelats amb més de 1.200 gelateries distribuïdes per tot el país. Després de provar diferents sabors, em quedo amb un que no està a les altres gelateries i que és un encert total, el de Tiramisú, amb molles incloses entre el gelat. He provat molt gelats de tiramisú en altres llocs, però aquest segueix sent el millor.
Com ja he dit, aquesta és una llista molt subjectiva a partir dels meus gustos. Si voleu destacar algun altre sabor, fer un comentari, destacar alguna altre gelateria, … teniu l’opció de fer-ho en els comentaris.